Compressietherapie geeft verlichting

Eerste hulp bij opgezette of vermoeide benen of armen

compressietherapieDoor verschillende oorzaken kunt u flinke klachten hebben. Compressietherapie - of drukbehandeling - van Praktijk De Linde haalt letterlijk de druk van de ketel. Door uitwendige druk toe te passen (door bijvoorbeeld verband of elastische kousen) verbetert de doorbloeding. Een hele opluchting…

Hoe ontstaan klachten?

Last van opgezette ledematen krijgt u bijvoorbeeld door spataderen, trombose, zwangerschap of hart- en vaatziekten. Ook na een operatie (bijvoorbeeld borstamputatie of borstbesparende operatie), infectie, ongeval of bestraling kunt u klachten krijgen. In veel gevallen leidt dit tot het zogenaamde veneus- of lymfatisch oedeem; een abnormale ophoping van vocht.

Steunkousen geven verlichting

Therapeutische kousen (ook wel compressiekousen) geven een uitwendige druk op het been of de arm. Door een gecontroleerde druk wordt het terugstromen van het vocht naar de lymfe- en bloedvaten gestimuleerd. Op die manier wordt oedeem voorkomen, verminderd en bestreden.

Met zorg kousen aanmeten

compressiesteunkousenHet aanmeten van compressiekousen gebeurt met veel zorg en persoonlijke aandacht. De compressietherapeut van Praktijk De Linde heeft een speciale opleiding gevolgd om de juiste zorg te kunnen bieden. Het aanmeten gebeurt op basis van uw klachten, uw manier van leven en uw persoonlijke voorkeuren. Wij zoeken met die informatie naar de beste keuze, van confectie tot en met maatwerk.

Compleet aanbod hulpmiddelen

Praktijk De Linde is opgeleid om aan te meten: compressiekousen voor benen en of armen, thoraxbandage oedeem op de romp.

Meer weten?

Neem contact op voor meer informatie over onze compressietherapie. Het is ook mogelijk om -op afspraak - langs te komen op één van onze bezoekadressen Vinkega, Emmeloord of Lelystad.

Vergoedingen Therapeutische Elastische Kousen (been/armkousen en andere compressiemiddelen):

Praktijk De Linde is aangesloten bij een SEMH erkend bedrijf, deze zorgt voor de afhandeling van uw declaraties. Het erkende bedrijf heeft contracten met alle zorgverzekeraars. Zij zorgen voor de financiële afhandeling met uw zorgverzekeraar. Houdt u wel rekening met de wettelijke eigen risico.

samenstellingaangeslotenbij